" ORANG MUDA GENG KITA - JOM JOIN PAS '

Wednesday, September 12, 2007

PENINGGALAN UMNO YANG MENJELEKKAN


Perumahan Sepekan Jaya, sebuah taman perumahan di DUN Peramu Jaya, Parlimen Pekan. Penduduk sekitarnya dari pelbagai golongan termasuk kakitangan kerajaan, pekerja kompleks DRB-Hicom, guru-guru, polis dan pelbagai lapisan masyarakat. Perumahan cantik dan rumah agak tersusun kemas. Disini juga terletak surau Al Ehsan yang terkenal di kawasan Peramu Jaya kerana sering menganjurkan KUliah dan Ceramah oleh tenaga Ustaz dari Pekan dan luar.

TETAPI...amat menyedihkan. Apabila tetamu yang datang ke Perumahan Sepekan Jaya ini pasti akan terlihat 2 buah bangunan yang sangat berbeda dari segi rupa dan usia. Yang berwarna biru itulah Balairaya Orang Ramai yang baru disiapkan dan sedang menunggu untuk dirasmikan oleh TPM, Dato Seri Najib. Tapi yang sebelah tu apa ke jadahnye yek!!!

Itulah peninggalan UMNO Pekan kepada ahli UMNO Sepekan Jaya hasil bertungkus lumus bekerja untuk mereka pada PRU 11 yang lalu. Amat daif, sangat memalukan penduduk Sepekan Jaya. Seorang rakan penduduk merasa sangat tidak selesa dengan bangunan Bilik Gerakan Pilihanraya UMNO Sepekan Jaya yang kelihatan sangat hodoh, buruk, jelek dan tidak selayaknya terletak di muka pintu Perumahan Sepekan Jaya. Telah ramai membuat aduan ke MDP tetapi mereka mungkin tidak berani untuk merobohkan bangunan tersebut agaknya kerana ia meninggalkan nostalgia kepada YB WAN IQBAL DAN NAJIB kerana dengan bangunan inilah mereka berjaya menang PRU11 dulu gamaknya. Sudahlah tanah tersebut bukan milik UMNO tetapi milik Majlis Daerah Pekan dan bermakna ia juga milik rakyat Pekan. Senang-senang buat bangunan dan bila dah menang biar lantaklah nak buruk, kotor, jadi sarang nyamuk dan ular. Peduli apa..Apa aku nak dah dapat...

Kesian Penyokong UMNO Sepekan Jaya...selepas YB Wan Iqbal menang mereka langsung tak pedulikan bangunan yang menempatkan petugas mereka dan dibiarkan buruk seperti kacang lupakan kulit.

DPP PEKAN : Sesak mata memandang


No comments:

IKUT KAMI DISINI..

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH