" ORANG MUDA GENG KITA - JOM JOIN PAS '

Monday, May 12, 2008

BENARKAH PEKAN KUBU KUAT UMNO?


10 Mei 2008, Pekan. TPM yang juga ahli Parlimen PEKAN mendakwa Pekan adalah kubu kuat UMNO apabila beliau membuktikan kemenangan dengan majoriti besar lebih 26ribu undi. Benarkah undi majoriti itu datang dari pengundi daerah Pekan??

Bagaimana persempadanan semula selepas PRU 11 menyaksikan kawasan penduduk di daerah kuantan telah dimasukkan sebagai kawasan Parlimen Pekan. Kem Batu 10, kawasan dimana apabila kita mula sampai ke Bandar Kuantan, maka kita akan terpaksa menempuh kawasan Parlimen Pekan dahulu iaitu Jaya Gading, Seri Damai, Kem Batu 10 dan sekitarnya adalah kawasan Parlimen Pekan. Sedangkan perjalanan untuk sampai ke Pekan sejauh 1 jam perjalanan lagi dan ketika itu anda telah berada pun di daerah Kuantan.

Pelikkan? Persempadanan semula selepas PRU11 telah memasukkan kem batu 10 di Kuantan ke Parlimen Pekan dan memperolehi undi POS lebih daripada 5 ribu undi.

Begitu juga isu penduduk luar dari Utara yang berkampong di Kg Sungai Miang yang wujud secara tiba-tiba dan dijanjikan tanah dan masa depan yang baik. Mereka ini dikawal rapi, perkampungan mereka haram dimasuki oleh orang luar. Seperti ada udang disebalik batu.

Kemengan dalam bantahan kepada rang daftar pemilih setiap kali dipamirkan membuktikan pengundi yang wujud di Kg Sungai Miang boleh dipertikaikan. Ada maklamat yang diberitahu, ramai golongan tua mereka ini mempunyai kad pengenalan tetapi tiada no kad pengenalan lama, mereka cuma ada no kad pengenalan baru sahaja. Pelik kan?

Itulah dia kubu kuat UMNO di Pekan sebenarnya. Ia hanya kuat di KEM Batu 10, Kem Sungai Miang. Tetapi pengundi dan rakyat Pekan bukanlah pengundi sejati UMNO sebenarnya kerana pada PRU 11 Najib hampir tewas dengan 240 undi. Kemenangan Najib ketika itu dengan bantuan talian hayat undi POS.

Rakyat PEKAN pernah menolak kempimpinan Najib dan ia juga boleh berulang lagi...

No comments:

IKUT KAMI DISINI..

Program SMS Prepaid Terunggul Dari MYeCASH